2012-08-25

Vetekudden fick nytt liv

Min gamla vetekudde var nött och i mitt tycke lite för stor och tung, så jag bestämde mig för att göra om den till två nya. Måtten på dessa blev 15x55 cm och jag har fyllt vardera med 1000 gram vete. Innertyget är ett gammalt lakan som jag delade upp i tre "kanaler" så allt vete inte hamnar på ena sidan. Yttertyget är såklart från tyghyllan på Panduro. Roligt att sy något till mig själv, inte bara till bebisen :) Men nu ska jag fortsätta med det där lapptäcket jag började med för några veckor sen. Fyllning och baksida ska sys dit idag - sen är det också klart! 

4 kommentarer:

Rosa sa...

Jättefint Elin!
Kram Rosa

Anonym sa...

När kommer bebisen?

Elin sa...

Tack Rosa!

Anonym: Bebisen väntas 7:e september

:)

Jeppan sa...

Du är så himla duktig Elan! <3